Håndbogen er sendt ud

14/04/2021

Baptisternes Håndbog 2021 er nu sendt ud til menighederne.
Håndbogen har også i år haft Bente Jensen som hurtig og dygtig redaktør, og hun har været på noget af en opgave af to grunde. Dels har der ikke været sommerstævne og andre år har billeder herfra udgjort de fleste illustrationer. Og dels har deadline været fremrykket, fordi Landskonferencen bliver afholdt 29. maj og ikke i juli.
Bente fortæller: ”Generelt vil jeg rose menighederne for at være i god tid med alle de oplysninger, jeg skulle bruge. En håndbog uden billeder bliver nemt lidt kedelig, så tanken om at bruge fotos fra menighedernes liv i Corona-tiden opstod hurtigt. Mange menigheder har reageret, så mit håb er, at læserne gennem alle disse fotos kan blive bekræftet i, at der stadig foregår en del i vore kirker trods nedlukning.”
Formand Per Beck siger: ”De sidste par år har vi haft et oplag af håndbogen på ca. 500 – eller svarende til 10% af medlemsskaren. Jeg tror, flere ville have glæde af at have håndbogen til rådighed, så jeg håber flere vil bestille, næste gang håndbogen udgives.
Når jeg bladrer i håndbogen, melder der sig naturligvis flere tanker. Statistikken viser, at vi for første gang i nyere tid har et registreret medlemstal på lige under 5000, og vi er blevet lidt ældre, da gennemsnitsalderen er steget med ca. ½ år. Det kan kalde på overvejelse hos os. Vi kan også se, at på trods af Corona-restriktioner mv. er bidragene i menighederne steget med 200.000 kr. i forhold til året før, og bidragene til basis-budgettet i BaptistKirken er steget med ca. 60.000 kr. Vores frygt for, at pandemien ville påvirke økonomien negativt, blev gjort til skamme.
Det er også en glæde at læse om et kirkesamfund med megen aktivitet, megen kærlighed i arbejdet og med ønske om at være i Hans tjeneste.”