Læs om 40 år i BaptistKirkens internationale mission

14/04/2021

Mange af Nyhedsbrevets læsere vil huske Inge og Jørgen Krabbe-Sørensen for deres 15 års tjeneste i Rwanda og Burundi samt Jørgen Krabbes 25-årige indsats som sekretær for BaptistKirkens internationale mission. Om disse 40 års virke fra 1965-2004 holdt Jørgen Krabbe i 2018-19 en række spændende foredrag i Tølløse menighed. Disse foredrag er nu tilgængelige for alle interesserede på www.baptisthistorie.dk.
’Det var en stor fornøjelse at høre Jørgen fortælle’, siger Bent Hylleberg, der glæder sig over, at erindringerne nu offentliggøres: ’Jørgen er en formidabel fortæller, der kan fastholde en forsamling i kraft af et levende sprog og en interessant fortælling. Vi og dem, der kommer efter os, skal være taknemlige for, at han nu øser af sine erfaringer og oplevelser i mission i bl.a. Burundi, Rwanda, Nagaland og Vietnam’.
Foredragene er tilrettelagt af Inge og Jørgens barnebarn, Rebecca Krabbe-Sørensen, der for nylig opholdt sig i Rwanda som volontør. Tak til jer begge for indsatsen. Og god læselyst til mange, der vil vide, hvordan international mission fra 1965 til 2004 ændrede og berigede menneskers liv.