I sidste øjeblik

09/12/2020

Timingen var perfekt. De ansatte i BaptistKirken havde planlagt et længe ventet fysisk møde med efterfølgende julefrokost til i går, den 8. december – i København. Det blev sidste aften længe, hvor restauranterne må have åbent, og vi fik en skøn aften sammen. Tak for det.
”Vi er syv ansatte i BaptistKirken lige nu – nogle flere end vi har været i mange år.
Jonas Norgaard Mortensen var med for første og forhåbentlig ikke sidste gang. Hans ansættelse har været to år i Rwanda og det sidste halve år med udgangspunkt hjemme i Danmark igen. Den nuværende ansættelse udløber 31.12. Morten Kjær Kofoed jonglerer med de mange millioner til international mission. Ulla Holm, den altid konkrete og solide regnskabsfører, er ofte vores super optimist – og realist. Torben Andersen, den stilfærdige generalsekretær, som indgyder håb, hvor han deltager. Jan Kornholt er tilbage med kreative ideer, udfordrende undervisning, som skal udruste vores menigheder til at være kirke nu og i fremtiden, og så mig, Lone Møller-Hansen, der med ord prøver at skabe sammenhængskraft i BaptistKirken.
Vi måtte undvære Gitte Elleby, vores ’edderkop’, der samler alle ting på Sekretariatet. Hun er i selvisolation pga. mistanke om Corona i den nærmeste familie.
Vi var samlet med behørig afstand og afspritning – med glæde og gensidig respekt. Et ”dream-team”, som ønsker jer alle en glædelig jul.”