Lyset skinner i mørket

09/12/2020

I regen/Kristuskirken arbejder vi lige nu med et tema i samarbejde med Vanløse Frikirke. Vi tror, at vi skal sprede budskabet om, at “Lyset skinner i mørket”, som der står i Johannesevangeliet kapitel 1, vers 5.
Det har vi alle brug for at opleve og blive husket på – især i denne tid, hvor vi alle oplever mørket og en Corona-belejring. Det slider på os mennesker at være under pres, forvirring, aflysning, frustration, tvivl og det er sårbart for os alle. Vi har brug for lys og håb – og det har mennesker omkring os også.
Derfor må vi som kirker og fællesskaber sprede budskabet om Lyset skinner i mørket. I regen/Kristuskirken har vi hængt et banner op med teksten, fået lavet t-shirts og tirsdag d. 7. dec. afholdte vi en lysfest to-go. Vi fik delt 60 to-go DIY-lanterner ud til en masse søde mennesker på Nørrebro, delt varm kakao og kaffe to-go og vi havde små samtaler om livet med mennesker.
Vi fik sammen slået fast at lyset skinner i mørket og oplevede, at det er supervigtigt, at vi rækker ud med varme, lys og opmærksomhed.
Hvis I vil bruge materialet med grafik til et banner, klistermærker eller plakater, er dette til rådighed for alle, som vil have det tilsendt. Det handler bare om at sprede budskabet videre og at vi sammen kan skabe en bevægelse
Det er ikke en julekampagne, men noget som vi har brug for at gøre hele denne vinter. Så skriv endelig til charlotte@re-gen.dk og så skal der nok blive sendt filer. Lad os sammen dele budskabet og lyset til mennesker. Må Guds lys skinne lige her i mørket for os alle.