Fremtidens kirke rækker ud

09/12/2020

Mission og målgrupper er temaet for BaptistKirkens lederkonference 23.-24. april 2021. Stedet er Trinity i Fredericia – en opgradering i forhold til tidligere lederkonferencer.
Fredag aften lægges stilen an for konferencen med Søren Østergaard, der er centerchef for CUR, Center for Ungdomsstudier. ”Han kender de unge og kan fortælle om, hvem det er, vi skal være kirke for i fremtiden”, siger Jan Kornholt, der er med i planlægningsgruppen.
Lørdag vil der være hele seks forskellige workshops, som deltagerne kan vælge imellem.
Den starter med lidt af et scoop: En mor og hendes datter, som begge er præster, Charlotte og Maria Thaarup fra Metodistkirken. I det hele taget er det en økumenisk talerække: Tre er fra Metodistkirken, en fra Vineyard og én fra Missionsforbundet, foruden to baptister, hertil regnet Søren Østergaard – og burmeseren Chin Chin fra Chin-menigheden i Skjern. Læs mere i denne artikel.
I døgnet op til lederkonferencen mødes BaptistKirkens præster til konvent på Trinity. Konventet vil have to store temaer: Hvilke kompetencer er der brug for hos fremtidens præster? Henrik Holmgaard vil lede samtalen om ”21st century skills”, samt en samtale om to klassiske teologiske emner; hvordan forstår vi og taler om emner som synd og frelse?
Folderen vedr. lederkonferencen sendes ud til menighederne først i det nye år, men kan allerede nu findes online her, hvor du også kan tilmelde dig – gerne snarest muligt og senest 17. februar. Vi opkræver først betaling, når vi er sikre på at kunne afholde konferencen.