Indien har brug for vores forbøn

12/05/2021

Der findes mere end 2,7 mio. baptister i Indien, fordelt på 22 kirkesamfund. De er også ramt af den tsunami af Covid-19, der har ramt det indiske samfund. Det kolossale land med 2.500 folkegrupper, der taler 450 forskellige sprog er nærmest lammet.
Netop i denne uge har BWA, Baptisternes Verdens Alliance valgt, at vi skal bede for Indien – og for Sri Lanka, der med sine 6.608 baptister i 41 kirker er lilleput i forhold til nabolandet. Her er forbønnen for dem, der stadig lider ovenpå terroraktionen mod en kirke påskesøndag i 2019.
Maj måned er desuden erklæret for Global Evangelisations Måned, hvor alle baptister bliver opfordret til at bede for enkelte, navngivne personer og prøve at dele deres tro med dem, de beder for. ”Prøv det og se, hvad der sker. Vi er 49 mio. baptister verden over. Det kan få en enorm betydning for Guds rige, hvis vi bare når én enkelt hver især,” siger Lone Møller-Hansen, som er BaptistKirkens repræsentant i BWA.
Link til bønnebrevet her.