Reduceret Folkemøde mellem Himmel og jord

12/05/2021

Folkemødet på Bornholm bliver afholdt, men i stærkt reduceret udgave. Kirkerne og kirkelige organisationer markerer sig stadig, selvom der ikke er noget ’Himmel og Jord’-telt i år.
Der er ingen telte, men kun debatter fra 11 scener, som man kan købe billet til (29 kr. for tre timer). Og så vil der være en del online-debatter og arrangementer.
Kirkerne i ’Himmel og Jord’ står for to live-debatter. Fredag 18. juni kl. 14 på scene 7 handler om Guds vigepligt – efter udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfayes udtalelse om, at Gud har vigepligt i forhold til de danske love. ”Hvor langt strækker Guds vigepligt sig egentlig, og hvor går grænsen for, hvor langt staten kan gå i forhold til at indskrænke religions- og ytringsfriheden?”
Lørdag 19. juni kl. 17 er debatten på scene 6: ”Har vi overset, at man kan dø af mangel på nærvær og menneskelig kontakt, før man dør af Corona?”