Planer, der nu kan gennemføres

05/05/2021

Alt andet lige er der mange, der ånder lettet op i disse dage. Mens musikfestivaller på stribe må aflyse, så ser det ud til, at BaptistKirkens, menigheders og spejderes planer kan føres ud i livet.
Landskonference 1 på Pejsegården i Brædstrup lørdag d. 29. maj kan gennemføres. Der er stadig plads til flere end de allerede tilmeldte, og der er tilmeldt repræsentanter fra 33 menigheder – inklusiv den burmesiske, der skal optages, samt Kvindenetværket, Spejderkorpset, Baptisternes Børne- og Ungdoms Forbund og Danske Baptister for Sundhed og Udvikling. Find alle dokumenter til landskonferencen her.
Børne- og ungdomslejre kan afholdes, præcis ligesom alle de initiativer, der er taget af menigheder rundt om i landet.
Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund afholder i samarbejde med Missionsforbundets Børn og Unge to børnelejre hhv. på Sjælland og i Holstebro (info er på vej) og Camp Skyway for 13-19-årige på Sjælland. Link til tilmeldinger findes her.
Sommerfesten på Lindenborg, som de sjællandske baptist- og missionsforbundsmenigheder planlægger som en stor, fælles menighedslejr, kan gennemføres. Her er der nu åbent for tilmelding for hele Danmark, og der er tilmeldt mere end 300 deltagere, så økonomien hænger fint sammen. Der er dog plads til 500, så man skal ikke holde sig tilbage. Tilmelding her.
Baptistspejderne arrangerer fælles centerlejr på Øksedal, og den kan også gennemføres, da der her vil være under 500 deltagere. Tilmeldingsfristen er 15. maj, og der er stadig plads, fortæller Sanne Lund Sørensen fra spejderkorpset.