Trosredaktør prædiker ved Folkemøde-gudstjeneste

12/05/2021

Christoffer Emil Bruun, trosredaktør på DR og journalist på programmet Tidsånd på P1 prædiker ved dette års økumeniske Folkemøde-gudstjeneste, der afholdes i Allinge Kirke søndag 20. juni 2021 kl. 10.30 under temaet ’Frygt ikke’.
Ved gudstjenesten deltager præster fra en bred vifte af kirkesamfund. Desuden medvirker det gregorianske kor fra Den katolske Kirke og et burmesisk kor fra Baptistkirken Bornholm.
Christoffer Emil Bruun interviewer i programmet Tidsånd på P1 uge efter uge mennesker med forskellig tro, hvoraf mange fungerer som prædikanter i deres trossamfund. Denne søndag er det ham selv, der skal stå på prædikestolen. ”Jeg er meget glad for at skulle prædike ved gudstjenesten i forlængelse af dette års Folkemøde og har allerede nogle ideer til, hvordan jeg kan gribe det an. Jeg glæder mig!”, siger Christoffer Emil Bruun om invitationen til at prædike.
Det er en tradition, at kirkerne går sammen om at holde gudstjeneste i Allinge Kirke i forlængelse af Folkemødet. Tidligere har bl.a. Bertel Haarder (V), Daniel Toft Jakobsen (S), Margrethe Auken (SF) og Marianne Jelved (RV) og Jann Sjursen været med som gæsteprædikanter.
Arrangørerne er Danske Kirkers Råd, Folkekirken, Den katolske Kirke, Baptistkirken, Frelsens Hær m.fl. i samarbejde med Allinge Kirke og ’Himmel og Jord’ – det økumeniske samarbejde på Folkemødet.