Kirkerne har fælles udfordringer

17/11/2021

150 deltagere fra de fleste etnisk danske baptistmenigheder ved fire regionale møder dette efterår. Og stort set ingen migranter. ”Men en god stemning og en samtale i en ordentlig og søsterlig ånd,” siger formand for BaptistKirken Per Beck.
”Desværre måtte man aflyse migrantdagen i Aarhus, men vi deltager i en chin-konference i 2022,” fortæller han videre og medgiver, at sammenhængskraften mellem de etniske danske menigheder og migrantmenighederne er en stor udfordring.
Hovedtemaet har været baptistisk identitet. Det er drøftet mange gange de seneste år, men ”rodfæstetheden er vigtig, når vi vil være økumenisk aktive,” er både generalsekretær Torben Andersen og Per Beck enige om. Læs artiklen ”Vi skal række ud i fællesskab” på baptist.dk.