KIT vil gerne hjælpe

30/03/2022

I forbindelse med de mange ukrainske flygtninge, der kommer til Danmark, er der et kald til os kristne. Kirkernes Integrations Tjeneste skriver i et brev til alle trossamfund bl.a.:
”I det kirkelige Danmark er vi nødt til at tage opgaven på os, og gøre en forskel for alle disse flygtninge. Vi er nødt til at igennem næstekærlighedsbuddet tilbyde dem husly, mad, tøj og andre fornødenheder. Men meget mere end det, så er vi nødt til at vise dem håbet, freden, sjælesorgen og den trøst, der findes i det kærlighedsevangelium som kirken og Jesus står for. Dette kan gøres ved at tilbyde mødesteder og aktiviteter i og ud fra kirkerne, der tilbyder de ukrainske flygtninge rum, hvor de kan danne relationer, finde fred, finde nogen at snakke med og finde trøst og håb i en meget svær tid. (…)
Den ukrainske flygtningekrise kommer til at vare i 2 til 3 år, og opgaverne er både store og overvældende – derfor har vi brug for jeres hjælp!”
KIT er af FrikirkeNet bedt om at gå i spidsen for en Taskforce. De vil gerne hjælpe menighederne i denne nye, store opgave. Og det kræver flere ressourcer. Derfor beder de om en ekstra gave. Læs mere på KITs hjemmeside https://www.kit-danmark.dk/dk/
Her søger de også en kommunikationsmedarbejder. Stillingsopslaget er samme sted.