Kristian Bonde-Nielsen er ny præst i Købnerkirken

25/08/2021

På et menighedsmøde 22. august 2021 vedtog Købnerkirkens medlemmer enstemmigt at kalde den 34-årige Kristian Bonde-Nielsen som præst i menigheden. Kristian Bonde-Nielsen kommer fra en stilling som præst i Vanløse Frikirke og flere vil også kende ham fra podcasten ’Spadestik’.
”Det er en stor velsignelse, at Kristian skal være vores præst her i Købnerkirken,” siger Signe Lund Christensen, Købnerkirkens menighedsråd. ”Vi deler både værdier og visioner for kirkens arbejde og vi ser i menigheden meget frem til samarbejdet om udviklingen af Købnerkirken som en fri kirke for alle.”
Kristian Bonde-Nielsen har siden 2012 været præst i Vanløse Frikirke, som er en del af Missionsforbundet. ”Efter mange år i Vanløse oplever jeg nu et tydeligt kald til at være præst i Købnerkirken,” fortæller Kristian og fortsætter: ”Som præst er jeg først og fremmest optaget af, at troen på Gud må få plads, give mening og bære frugt. Jeg brænder for kirken som et fællesskab med plads til alle. Jeg brænder for, at kirken har plads til den næste generation samtidig med, at de tidligere generationer ikke sættes på sidelinjen. Jeg brænder for, at kirken skal være en velsignelse for sit lokalområde og at kirkens folk skal være en velsignelse for folk omkring dem. I virkeligheden er der ret mange ting, jeg brænder for. Derfor er det nok meget godt, man ikke skal være kirke alene!”
Kristian Bonde-Nielsen bor med sin kone og to børn i Vanløse. Han er uddannet fra SALT (Skandinavisk Akademi for Lederskab og Teologi) og har også en læreruddannelse. Kristian begynder sin tjeneste i Købnerkirken 4. oktober 2021 og der er indsættelsesgudstjeneste 10. oktober i Købnerkirken.