Sproget binder dem sammen

25/08/2021

BaptistKirken modtog i maj en ny burmesisk menighed som medlem. Det er en forsamling af burmesere, der er spredt ud over det meste af landet – og som bindes sammen af deres sprog, burmesisk. De fleste af de øvrige burmesiske menigheder i BaptistKirken har fællessproget hakha. Den nye menighed mødes i Odense til gudstjenester. Lær den nye menighed bedre at kende gennem denne artikel i baptist.dk.
Menighedens kasserer har været hårdt ramt af Covid-19. Han overlevede med nød og næppe og i lørdags fortalte han om sin mirakuløse redning ved en taksigelsesgudstjeneste. Torsten Wendel-Hansen er ret rørt over beretningen, som han formidler her.