Ledelsen fortsætter uændret – lidt endnu

31/07/2019

På Landskonference 1 (LK1) mandag 22. juli blev ledelsen genvalgt – og forslaget om at udvide ledelsen fra fem til syv personer faldt. Men der sker alligevel forventeligt en udskiftning af ledelsen 1. oktober. Torben Andersen, der er præst i Hjørring Baptistmenighed og næstformand i ledelsen, forventes at blive ny generalsekretær efter Lone Møller-Hansen. Ledelsen er i samtale med Hjørring Baptistmenighed om en deleordning med Torben. Lone fortsætter som kommunikationsansvarlig på 20% ansættelse.
Poul Erik Bjerg fra Saltum-Ingstrup, der på LK1 blev valgt som suppleant, træder efter planen ind i ledelsen i stedet for Torben 1. oktober. Der bliver i øvrigt en reception for Lone som afgående og Torben som ny generalsekretær i forbindelse med skiftet.
På LK1 blev der vedtaget en ny Fælleserklæring for de næste fem år. Læs den her. Der er udarbejdet et idé-katalog, som vil udvikle sig og få tilføjet nye ideer løbende.
Et andet forslag, som faldt, var fra flere menigheder og BBU, som ønskede at begrænse LK1 til én eftermiddag. Så næste år bliver det igen en lang dag, men datoen ligger ikke mere fast, end at stævnets programudvalg skal komme med et udspil til, hvilken dag der passer bedst i stævneprogrammet.
Læs Pia Nielsens reportage fra LK1 her.

Billedtekst: På LK1 mandag var det genvalg på hele linjen, og Poul Erik Bjerg (yderst t.h.) blev nyvalgt som suppleant. Når Torben Andersen forventeligt bliver generalsekretær 1. oktober, træder han ud af ledelsen og overlader pladsen til Poul Erik Bjerg.