Løft til lederskab i Rwanda

07/10/2020

BaptistKirken har fået støtte fra Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling til et nyt pilotprojekt, som skal udvikle lederskabet af AEBR, BaptistKirken i Rwanda. Jonas Norgaard har de seneste uger været i Rwanda for bl.a. at igangsætte dette forløb. Han skriver:
”Kort fortalt følger det fem spor: 1) bedre og mere strategisk lederskab, 2) uddannelse og mentorforløb for de 13 nye kvindelige præster i AEBR, 3) tættere partnerskabssamarbejde mellem os og AEBRs andre partnere, 4) træning af og trivsel for de 32 ansatte samt 5) et uddannelses- og mentorprogram for 20 nye unge ledere. Pilotprojektet løber frem til foråret 2021, hvor vi evaluerer og derefter ansøger om at fortsætte arbejdet de kommende 3-4 år.”
Se et par videoer fra Jonas’ besøg i Facebookgruppen BaptistKirkens arbejde i Burundi og Rwanda, hvor også Morten Kofoed, der er i Burundi i øjeblikket, lægger nyt ind – bl.a. om generalforsamling i Burundis Baptistkirke, der lige nu afholdes i Ngagara, hvor kirken er bygget med inspiration fra Brande Baptistkirke.