Månedens indsamling

01/02/2017

Baptistkirken i Danmark er sammen med 235 andre baptistsamfund medlem af Baptisternes Verdensalliance, BWA. Der er i alt 45,5 mio. medlemmer af den baptistiske familie i 122 forskellige lande. Vores generalsekretær, Lone Møller-Hansen, er medlem af BWAs executive committee (bestyrelse) – som mødes to gange om året.
På BWAs hjemmeside www.bwanet.org, kan man bl.a. læse Baptist World Magazine.
De store samlinger i BWA er kongresserne, der afholdes hvert femte år, og hvor alle kan deltage. Læs mere om BWA og 2015-kongressen i Durban på baptist.dk her og en personlig kongres-fortælling her. Skal du med til næste kongres i 2020 i Rio de Janeiro i Brasilien?
De ansatte i BWA mødes hver onsdag til bøn for fællesskabet, og i dag er det de nordiske lande, der er i fokus. Foruden Danmark er det Finland med 16 kirker med 1.094 svensktalende og 14 kirker med 848 finsktalende medlemmer, Norge med 96 kirker med 6.525 medlemmer og Sverige med 719 kirker med 64.709 medlemmer. Det er godt for os at være en del af noget større!
Første søndag i februar er BWA-søndag, og alle menigheder opfordres derfor til at indsamle en kollekt til BWA, enten på søndag eller i løbet af måneden. BWA inspirerer os til at stå sammen i tilbedelse og fællesskab, at fremelske passion for mission og evangelisering, og at forsvare trosfrihed og menneskerettigheder for alle. BWA er også med til at afhjælpe menneskelig nød gennem bistand og udviklingsstøtte. Private givere kan også støtte BWA ved at sende et beløb til konto 3201 10042879 eller MobilePay 2299 6483 mrk. BWA.