Meget at komme efter ved LK2

13/11/2019

Der er tilmeldt 144 deltagere fra 39 menigheder og fire landsorganisationer til Landskonference 2 i Apostolsk Kirkecenter i Vejle på lørdag. Det er første gang, landskonferencen holdes på den lokalitet.
Deltagerne kan både tage noget med og noget med hjem fra LK2. På forhånd har de fået et oplæg til formiddagens workshop, som handler om frivillighed. Rie Skårhøj underviser og inddrager deltagerne, der alle har fået en mail med Baptisternes Børne- og Ungdomsforbunds lille dokument ’Frivillig i BBU – otte retningslinjer for rekruttering og fastholdelse af frivillige’. Har man læst de tre sider, er man godt rustet til samtalen.
Om eftermiddagen bombarderes menighederne med gode tilbud fra BaptistKirken – alt sammen noget, der skal hjælpe menighederne med at være i mission: Menighedsudvikling v/Jan Kornholt, Innovativ Kirke v/Torben Andersen og Menighedsplantning – nye trosfælleskaber v/Lars Midtgaard. Foruden information om BASIS – teologisk Grunduddannelse v/Lasse Åbom og Studiecenter for Menighedsbaseret Teologi (SCMT) – en videohilsen fra Henrik Holmgaard.
Endelig er der et hovedpunkt, der hedder ”BaptistKirkens organisation og sammenhængskraft”. Her er deltagerne bedt om på forhånd at overveje følgende spørgsmål:
Hvordan inspirerer og motiverer vi mennesker til at stille sig til rådighed som kandidater til ledelsen? Er den opstillingsform vi har (hvor menighederne skal indstille kandidater) en hindring for at få kandidater til at lade sig opstille? Hvordan kan organisationen medvirke til at styrke sammenhængskraften i BaptistKirken og opfyldelsen af kaldet til at formidle evangeliet?
Ud over den inspiration, som deltagerne får med hjem, får de også en bogpakke til hver menighed, indeholdende ”Perspektiver på den kristne nadver” (der er helt ny), ”Perspektiver på den kristne dåb”, ”Liv i fællesskab” og ”lille Katekismus”.