Morten Kofoed på besøg i Tølløse

20/03/2024

Søndag deltog missionssekretær Morten Kofoed i menighedsmøde i Tølløse Baptistmenighed. I Tølløse har de i mange år trofast støttet mange af BaptistKirkens fællesprojekter og ønskede nu at høre lidt mere om aktiviteterne i de såkaldte Batwa-projekter. Morten gav en status på arbejdet i de fire landsbyer omkring Rubura og Musema, hvor vi har arbejdet 3-5 år med at forbedre livsvilkårene for den udsatte og marginaliserede befolkningsgruppe Batwa’erne. Meget er lykkedes, men der er stadig behov for, at de nye og gode vaner fastholdes. Disse erfaringer tages med, når vi fra næste måned påbegynder arbejde i endnu en landsby tæt på Rubura. Her vil vi de kommende år støtte 46 familier, og det er altså det, Tølløse ønsker at bidrage til sammen med andre glade givere.