Valg af formand og ledelse

20/03/2024

Ved landskonferencen 22. juli 2024 i Mariager skal der vælges ny ledelse for BaptistKirken i Danmark. Til valget som formand genopstiller Vibeke Dalsgaard. Til ledelsesvalget genopstiller: Moses Lal Bawi Peng, Lasse Åbom, Tine Kragh og Pia Duebjerg Andersen.
Følgende ledelsesmedlemmer er ikke på valg: Bodil Højbak Møller og Christian Bylund.

Som I kan læse, ønsker den nuværende ledelse at fortsætte sit arbejde. Der er en stor dedikation til Genstart2025-processen, som er sat i gang, og alle ønsker at føre den til ende – sammen med menighederne.

Vi vil alligevel gerne bede jer om at overveje i menighederne, om dette også skal være tilfældet. BaptistKirken bygger på demokrati og menighedsstyring, så alle skal være frimodige og foreslå andre emner til både formand og ledelse.

Målsætningen er tillige, at der ud over formanden + seks medlemmer til ledelsen også vælges en eller flere suppleanter. Der kan altid ske ting gennem en valgperiode, hvor der bliver brug for at supplere ledelsen op, så også i denne anledning håber vi på gode emner.