Morten Kofoed til Rwanda og Burundi

13/03/2019

17. marts rejser BaptistKirkens missionssekretær Morten Kofoed til Rwanda og efter en uge videre til Burundi. Den første uge i Rwanda er også Ole Broholm Andersen, Østervrå Frikirke, og Heine Grünewald Larsen, Bethelkirken i Aalborg, med på turen. Sammen skal de evaluere på det landbrugsprojekt, der sluttede ved udgangen af sidste år, og hvor et nyt projekt nu er godt i gang. Det bliver også tid til menighedsbesøg. Blandt andet besøges nogle af de genåbnede kirker i Butare-området. På turen venter også spændende samtaler med baptistkirken i Rwanda om en plan for fremtidens kirker og præsteuddannelse, efter at der er kommet en ny kirkelov i landet, der stiller skærpede krav til både uddannelse, ledelse og faciliteter. BaptistKirkens udsendte, Jonas Norgaard Mortensen, deltager i de mange besøg, projekt- og partnermøder og drager sammen med Morten videre til Burundi 23. marts. Her venter også et travlt program med deltagelse i de burundiske baptisters halvårlige samling, projektbesøg, besøg i Rubura og partnermøder om fremtiden. Ole og Heine er tilbage i det danske 25. marts, mens Morten er tilbage på kontoret 3. april.