Myggenet redder liv

28/08/2019

Burundi er igen ramt af en malariaepidemi. I årets første måneder er mere end 1.800 døde af malaria og FN har registreret over fem millioner tilfælde af malaria i landet med godt 11 millioner indbyggere. Næsten halvdelen af landets indbyggere har været ramt af denne potentielt dødelige sygdom.
Myggenet er afgørende for at reducere risikoen for at få malaria, men et myggenet til 30 kr. er desværre en uopnåelig luksus, de fleste fattige familier i Burundi ikke har råd til. Sammen med Baptistkirken i Burundi vil vi derfor uddele myggenet og uddanne familierne i korrekt brug af nettene. For 30 kr. kan du være med til at hjælpe med et net og ved at støtte med 150 kr., sikrer du en hel familie beskyttelse mod malaria.
Vi opfordrer alle til at støtte og menighederne til at samle ind i forbindelse med gudstjeneste eller andre anledninger. Send din gave til MobilePay 709210 eller konto 3201 10042879 mærket myggenet. Gaver er fradragsberettigede efter gældende regler.