Nødhjælp til Rwanda

13/05/2020

I både Burundi og Rwanda har udsatte været hårdt ramt den seneste tid af særligt Corona, men også oversvømmelser og jordskred har ramt mange. ”Rwanda har haft et totalt Corona-lock-down med udgangsforbud. Det har haft store konsekvenser for mange i forvejen ekstremt fattige familier i Rwanda – og sulten står for døren hos dem,” fortæller Gabriel Ndikumana, som er ny udviklingsleder i Baptistkirken i Rwanda (AEBR). Baptistkirken i Danmark har derfor besluttet at samle ind til nødhjælp og fødevarer til de mest udsatte i vores forskellige projekter i Rwanda. I samarbejde med Gabriel og AEBR vil vi dele nødhjælp ud til særligt sårbare i landbrugsprojektet kaldet Terimbere, uddannelsesprojektet kaldet Timotheus og Kvindenetværkets projekt kaldet Dukore. En stor som lille gave modtages med tak. Kan indbetales på konto 3201 10042879 eller MobilePay 90519. Gaver er fradragsberettigede efter gældende regler.