Noget vigtigt at snakke om

09/06/2021

”Vi alle skal kunne lære af fortiden, blive engageret i nutiden og få fantasi til at være kirke i fremtiden”, siger Bent Hylleberg. Derfor har han skrevet og sammen med Johannes Aakjær Steenbuch udgivet den tykke bog; ’Dansk baptisme og tysk nazisme – Danske baptisters historie 1930-50’. De første 300 eksemplarer er revet væk, og andet oplag er i trykken. Den kan derfor stadig bestilles på Sekretariatet. Pris: 300 kr. + 50 kr. i forsendelse.
Hanne Kiel skriver på baptist.dk: ”Tak til Bent Hylleberg for en spændende og relevant bog om danske baptisters historie.” Hun nævner flere relevante emner, hvor fortiden kan hjælpe til afklaring af spørgsmål, vi stiller i dag. Læs artiklen her.
Hanne har også skrevet om Landskonference 1:
”Mange væsentlige emner og drøftelser var samlet til en relevant og vedkommende dagsorden, der blev afviklet efter planen. Men afviklingen som et dagsarrangement gjorde det til en lang dag med begrænsede muligheder for samtale udenfor programmet. Dertil kommer, at næsten alle havde lang transport både før og efter.
Jeg foretrækker afgjort den traditionelle placering af LK1 i forbindelse med BaptistKirkens sommerstævne. Derved danner sommerstævnets fællesskab klangbund for Landskonferencen. Det giver mulighed for uformelle samtaler om dagsordenen før og efter – og jeg hører til sommerstævnedeltagerne, så jeg slipper for at lægge flere timers transport oveni et pakket dagsprogram. Men mulighederne taget i betragtning var Landskonferencen veltilrettelagt og fint gennemført.”
Læs hele artiklen her.