Bøn for to sydafrikanske lande

23/06/2021

Igennem Baptisternes Verdens Alliance, BWA, beder vi hver uge for to eller tre medlemslande. I denne uge er det Zambia og Malawi. I Zambia er der mere end en halv mio. baptister fordelt på tre kirkesamfund. I Malawi er der ca. 400.000 baptister også fordelt på tre baptistsamfund. Begge lande har taget imod nødhjælp fra BWA i forbindelse med Covid-19, og det ene sted fik 400 familier mad som hjælp, i det andet land fik 6000 personer igennem 124 baptistkirker sanitær hjælp – til vask.
Samtidig gør denne uges bedebrev endnu en gang opmærksom på den 22. Baptist World Congress, som finder sted 7.-10. juli – online. Man kan stadig nå at tilmelde sig, og være sammen med tusinder af baptister fra 120 lande. og man kan også medvirke ved at bede. Man kan bede i en time og i alt vil der være 72 kontinuerlige timer med bøn. Link til tilmelding er her.
Tilmelding til kongressen kan ske her. Det koster fra 0 til 120 USD, alt efter hvor meget man vil deltage og hvor meget adgang man vil have til materialet efterfølgende. Det er gratis at deltage i åbnings- og afslutningsceremonierne. De finder sted kl. 14 dansk tid hhv. torsdag 8. og lørdag 10. juli. Onsdag 7. juli vil der være både en kvindekonference, en ungdomskonference og en konference om forfulgte kristne. Se mere på bwa2021.org.