Månedens indsamling juni og juli

09/06/2021

Omdrejningspunktet for vores projekter i Rwanda og Burundi er de lokale menigheder. Vi har i mange år understøttet vækst og udvikling i disse menigheder, der alle har som mål at vokse og plante nye menigheder. Og de gør det! For at det kan lykkes kræver det gode og dynamiske præster og kirker at mødes i. Vi hjælper med begge dele, dels ved at støtte præsteskolen i Rubura, der lige nu uddanner 30 kommende præster, 75 evangelister og 60 ungdomsledere, og dels ved støtte menighedernes kirkebyggeri. I Burundi mangler der kirker til de mange menighedsplantninger, og i Rwanda er der stadig lukkede kirker på grund af nye krav til bygningerne. I Rubura fortsætter landbrugsprojekterne, som dels skal uddanne deltagerne i nye landbrugsmetoder, og dels skal skaffe præsteskolen en indtægt.
Alle menigheder opfordres til at indsamle en kollekt til projekt ”Menigheder, der vokser”. Private må også meget gerne støtte indsamlingen ved at indbetale en gave på MobilePay 911 118 eller konto 3201 10042879 mrk. IM-tema 6. Der kan også indbetales gaver med Dankort – klik her. Gaver er fradragsberettigede efter gældende regler.