Ny formand for BaptistKirken

09/08/2017

Per Beck, 66, blev på Landskonferencen i Lindenborg valgt som ny formand for Baptistkirken i Danmark. Han har det sidste år været næstformand. Han tilhører Karmelkirken i Aalborg, hvor han er formand for menighedsrådet.
”Vi er og skal være til inspiration for menighedernes mission. Det, som de enkelte menigheder ikke kan løse selv, skal vi løse som fællesskab. Det er præsteuddannelse, international mission og iværksætte projekter som Mission i Danmark. Uddannelse af ledere og unge. Vi gør tingene forskelligt og derfor kan vi lære af hinanden,” siger Per Beck.
Per Beck har været rektor for Fjerritslev Gymnasium, før han gik på pension, og har derfor megen ledelseserfaring. Han er administrativ og økonomisk stærk. Han har således også siddet som formand for BaptistKirkens økonomiudvalg og fortsætter med det.
”Jeg mener selv, at jeg er lyttende og overvejende, og ikke så fast i kødet, som nogen måske tror,” tilføjer han.
Ledelsen har konstitueret sig med Torben Andersen, præst i Hjørring Baptistkirke, som næstformand.
Vibeke Dalsgaard, Pandrup-Birkelse og Lotte Holm Boeriis, Korskirken, Herlev, blev begge genvalgt til ledelsen, som derudover består af Merete Gjerløv, Silkeborg.
Ledelsens første ordinære møde er 23. august i Aalborg.