Optagelse af Matu-menighed udsættes

17/07/2019

Den nye menighed i Svendborg, der har købt Svendborg Baptistkirke, har desværre måttet sande, at de endnu ikke er parat til optagelse i BaptistKirken.
Menigheden hedder Matu Baptist Church, MBC. Matu er en sproggruppe fra Chin-området i Myanmar. Matu-menigheden tæller 28 voksne og 28 børn. De søgte om optagelse i oktober 2018, mens de endnu holdt til i Ringe. De overtog Svendborg Baptistkirke 1. januar 2019, da Svendborg Baptistmenighed lukkede. Siden da har de haft nogle ledelsesmæssige udfordringer. Derfor har menigheden besluttet på et menighedsmøde, at de gerne vil udsætte optagelsen til Landskonference 1 i 2020. Der skal være et nyt ledelsesvalg til december, fortæller menighedsrådsformanden Pazo Tak Lum.