Skal der være dåb i Lindenborg?

17/07/2019

Fra søndag 21. juli samles mindst 1179 børn og voksne, der pt er tilmeldt sommerstævnet, på Lindenborg. Stævnet byder på et alsidigt program for både børn, unge og voksne.
Et af de faste elementer er blevet en dåbs- og nadvergudstjeneste ved fjorden fredag eftermiddag.
”Så vidt vi ved, er der endnu ingen, der har planlagt at blive døbt, men vi fastholder gudstjenesten alligevel”, siger de to ansvarlige for gudstjenesten, generalsekretær Lone Møller-Hansen fra BaptistKirken og missionsforstander John Nielsen fra Missionsforbundet.
”Det er smukt ved vandet, hvis vejret er godt, og er det ikke godt, så holder vi nadvergudstjenesten i Hallen”, siger Lone Møller-Hansen.
Hvis nogen planlægger at blive døbt, skal de henvende sig til deres egen præst, som så kan lave aftalen med Lone eller John.
De tidligere år har der hvert år været dåb under sommerstævnet, og i de fleste tilfælde er det menighedens præst, der har stået for dåbshandlingen.
Stævnet slutter lørdag 27. juli. Man kan stadig nå at tilmelde sig på www.sommerstaevnet.dk.