På Herrens mark

06/01/2021

På søndag 10. januar 2021 udkommer bogen På Herrens mark – Kristus, kirke og coronakrise på forlaget ProRex. Bogen er skrevet hen over sommeren og efteråret 2020 og har skribenter fra både folke- og frikirker. Fra BaptistKirken har Johannes Aakjær Steenbuch leveret en tekst under overskriften Hvad er sandhed? Tillid og mistillid i en krisetid. Thomas Baldur fra Missionsforbundet har redigeret.
Bogens ærinde er at gå bag om det umiddelbart lavpraktiske og inspirere og facilitere refleksion og samtale om, hvad pandemien gør ved os som mennesker, som kristne og som kirker. Den henvender sig til præster, menighedsråd og interesserede kirkegængere i almindelighed og er holdt i et sprog, så den både kan gøre gavn i præstekontoret, ved rådsmødet og til samlinger i smågrupper og husmenigheder.
Forlaget skriver: ”Bogen tilsigter helt bevidst en mangfoldighed geografisk, i sprog og vægtlægning, og på tværs af konfessioner. Det sker ud fra den grundtanke, at vi, Kirken med stort K, konfessioner uagtet, er sammen om at være på Herrens mark, og med stor fordel kan lytte til og lære af hinanden.”
Bogen koster 200 kr., men der er mængderabat – fra 10-50 % – hvis man køber 5, 10, 20, 30 eller 50.
Den kan allerede nu forudbestilles her.