Julen og nytårets gudstjenester

24/12/2020

Som det sikkert allerede er kendt, så er der kommet skærpede retningslinjer for julens gudstjenester med kraftig anbefaling om gudstjenester på max. 30 minutter og uden sang. Det har allerede fået mange til at aflyse den fysiske juleaftengudstjeneste, men heldigvis er der flere online tilbud.

Vi anbefaler derfor at menighederne nøje vurderer, hvad man gør lokalt, og forventer, at de givne retningslinjer følges. I Folkekirken har landets biskopper, præsteforening, provsteforening og menighedsrådsforening anbefalet aflysning til og med den 3. januar. Flere af baptistmenighederne har allerede valgt det samme, men vi gør opmærksom på, at her er tale om anbefalinger og ikke påbud. Kirkeministeriet opfordrer dog kraftigt folkekirken og andre trossamfund til at følge sundhedsmyndighedernes yderligere skærpelser nøje, hvilket vi tilslutter os.

Se pressemeddelelse her og de skærpede retningslinjer her.

Med ønsket om en glædelig jul midt i en Corona-tid og et godt nytår på BaptistKirkens vegne.

Per Beck                                                                      Torben Andersen
Formand                                                                      Generalsekretær