Peter Lodberg – ny formand for Folkekirkens Mellemkirkelige Råd

04/05/2022

Det gode samarbejde imellem kirkerne beror for en stor del på, hvem der bliver valgt til Det mellemkirkelige Råd (MKR), og hvem der sidder for bordenden. Det Mellemkirkelige Råd har ansvar for Folkekirkens relationer til andre kirker både herhjemme og i udlandet. Igennem flere år har den opgave været løst på den mest fornemme måde af Mogens S. Mogensen. Med valget af Peter Lodberg som ny formand er der fundet en lige så kompetent efterfølger. Valget af ham blev i ugen, der gik, præsenteret på denne måde.
BaptistKirkens repræsentant i det økumeniske arbejde gennem mange årtier, Bent Hylleberg, udtrykker glæde over valget: ”Vi har god grund til at ønske både Peter Lodberg og det økumeniske arbejde et stort tillykke med valget. Med Peter Lodberg får vi den bedst tænkelige formand på alle parametre.”
Peter Lodberg er professor, dr.theol. i missionsteologi og økumenisk teologi ved Aarhus Universitet.