Bed for Baptistkirken i Nyrup, Midtsjælland

04/05/2022

Det er en menighed på landet, stiftet i 1857. Vi er uden præst, har en stabil økonomi, en stor kirke og gode aktivitetslokaler.  Vi støtter projekter lokalt, nationalt og internationalt. I dag har vi 58 medlemmer med en gennemsnitsalder på 67 år.
Vi har de sidste år haft dåb og medlemsoptagelse og vi fejrer gudstjeneste med ca. 25 faste deltagere. Derudover har vi ugentlige aktiviteter med morgensang, kvindenetværk og hornorkester og spejderne i Skee samler børn onsdag og familiespejdere hver tredje lørdag.
Vi forsøger med udadrettede tilbud – bl.a. fællesskabsaftener med spisning og program, Eftermiddagscafé og koncerter og vi udlejer lokaler til foreninger og til private.

Vi takker Gud for:
– alle der gik forud, tog initiativer og viste os vejen til Gud
– mange trofaste medlemmer og venner i kirken

Vi beder for:
– at den enkelte i menigheden må føle sig omsluttet af Guds kærlighed.
– at vi alle gennem tro, ord og handling må bringe evangeliet til vor næste
– at menigheden tager de rigtige beslutninger for fremtiden.