Præstemøde på Lindenborg

12/12/2018

14 præster fra Missionsforbundet og BaptistKirken mødtes i formiddag på Efterskolen Lindenborg. Det er det sjællandske præstefællesskab, som havde besøg af to efterskole-forstandere, Jan Dufke fra Skovbo Efterskole og Jesper Oehlenschläger fra Nordsjællands Efterskole. De to har sammen skrevet bogen ”Alle unge vil gerne lykkes”, som de øste af for præsterne. Et par løsrevne inspirationer: ”Samfundet hylder ensidigt kompetencerne. Dannelse af den unges karakter er sindssygt vigtigt.” ”Uddanner vi de unge til at være i kirkeligheden eller i virkeligheden”. ”Vi skal lære at tro – det er noget, vi skal øve os på. Hver dag! Det sker bedst i uharmoniske sammenhænge, hvor fællesskabet er broget, rigt og besværlig.”