Præster bliver misbrugt

04/05/2022

Der har den seneste tid været mennesker, der har modtaget mærkelige mails fra deres præst. Det startede i Folkekirken, så kom det til Evangelisk Frikirke i Danmark, tidligere Missionsforbundet – og nu har de første baptistpræster oplevet det. Bl.a. har Henrik Nissen fra Kristuskirken/re-gen og Kristian Bonde-Nielsen fra Købnerkirken fået misbrugt deres navn på denne måde:
Der sendes en mail fra en alternativ mail-adresse om, at præsten har brug for, at vedkommende gør præsten en tjeneste (det kan være at bestille noget på nettet for ham/hende, men sikkert også andre kreative ideer, der skal få gode kristne til at betale for et eller andet). Undskyldningen er, at præsten selv er optaget af et møde.
Modtager du sådan en mail, så slet den eller kontakt din præst. Det kan også være godt for præsten at vide, at nu er det også hans/hendes navn, der bliver misbrugt.