Åben kirke i Saltum

04/05/2022

Saltum by står på den anden ende den 7.-8. maj på grund af Saltum Festdage. Der kommer flere tusinde turister for at besøge byens forretninger, og især alle boderne, hvor der sælges og udstilles kunsthåndværk – især alt, der har tilknytning til uld.
Hanne Kiel fortæller: ”Også Saltum Baptistkirke er åben hele weekenden. Vi deler kaffe og pandekager ud på forpladsen til alle, der har lyst, og man kan sætte sig ned, slappe af og snakke lidt. I forhallen har vi etableret en salgsudstilling med garn og nyt og gammelt håndarbejde. Indtægten fra salget går ubeskåret til kvinder og børn i Burundi og Rwanda. Også kirken er åben for alle, og der er mulighed for at bede, tænde et lys for et andet menneske eller blot sidde i ro. Alle har mulighed for at få svar på deres spørgsmål om tro, kirke og baptister. Kik indenfor hos os, hvis I på egnen.”