Se filmen ”Jesus Revolution” i Vrå Baptistkirke

10/01/2024

Vrå Baptistkirke inviterer til fællesskabssøndag med filmforevisning den 28. januar 2024, kl. 16.00 med efterfølgende mulighed for aftensmad. Entré 25 kroner.
Jesus Revolution fortæller om den uventede kristne vækkelse, der ramte hippiemiljøerne i USA først i 70’erne. En vækkelse der også bredte sig til Europa. Vi husker måske mest tiden for kollektiver med te,  røgelsespinde, fri og uforpligtende sex og megen tale om revolutionen. Men det er kun en del af fortællingen: I Danmark gik de kristne hippier under navnet ”Jesusfolket”. De var med til at starte den karismatisk fornyelse i Danmark. En fornyelse der bragte liv helt ind i Den Danske Folkekirke med præst Per Boysen i spidsen. Et resultat af datidens vækkelse er det miljø, der fx startede Oasebevægelsen.
Tag til Vrå og se, hvordan hippierne blev vakt! Du kan læse og se mere om filmen (på engelsk) på filmsiden IMDb.