Står jeres menighed uden præst?

26/09/2017

Der er i alt 18 menigheder i BaptistKirken, der lige nu ikke har en præst. Mange af disse menigheder har enten ikke råd eller føler ikke, at de kan tilbyde en præst en ansættelse. Men er det en rigtig antagelse? Hvilke kreative muligheder er der, når det gælder ansættelser og udrustning af kommende præster? Hvordan kan vi tænke sammen som kirker og skabe spændende arbejdspladser og samtidig kirker, der vokser i tro og i antal?
Det er der alt for mange af disse 18 menigheder, der ikke finder ud af – hvis de ikke kommer på lørdag. For 15 af de 18 menigheder har ikke tilmeldt sig temadagen, arrangeret af BaptistKirkens Tjeneste- og Uddannelsesudvalg. Den handler om forventninger og drømme, både hos menigheder og hos fremtidens præster.
De studerende kommer med oplæg under overskrifterne: ‘Gud kalder, men hvad kalder Gud til?’ og ‘Vi tjener, men hvordan tjener vi?’
Og så skal studerende, præster i tjeneste og menighedsledere samtale om ‘Kald og tjeneste – i mødet med virkeligheden’.
”Der efterlyses ofte præster i vores sammenhæng. Og der er stor bekymring for, hvordan menigheder i fremtiden skal kunne ansætte præster, og om de unge vil tjene i baptistmenighederne. Nu er der nogle unge, der gerne vil. Men vil menighederne møde dem?, spørger generalsekretær Lone Møller-Hansen.
Temadagen finder sted i Odense kl. 10-16. Læs mere her.
Absolut sidste tilmelding er fredag morgen kl. 9 på info@baptistkirken.dk.