Stor tilfredshed med baptist.dk

07/02/2018

”Der er stor glæde og tilfredshed med vores blad baptist.dk. Det kan vi konstatere på flere måder,” siger generalsekretær Lone Møller-Hansen og fortsætter:
”Dels lykkedes det at komme ud af 2017 med et underskud på kun 19.000 kr. I november frygtede vi et underskud på 60.000 kr. – men mange gav udtryk for deres tilfredshed med bladet ved at indbetale en ekstra gave op til jul. Det er en stor opmuntring for redaktionen, der takker for opbakningen.
Dels er der lavet en læserundersøgelse, hvor 255 læsere har svaret, fortrinsvis af den ældre generation. De er generelt meget tilfredse med bladet, layout og indhold og 69% læser alt eller det meste af bladet.
Men der er også store udfordringer: Vi skal finde en måde at tiltrække yngre læsere på. Og vi har en opgave med at få læsere til at gå på online versionen af baptist.dk, da denne stort set ikke bliver benyttet af de nuværende læsere. Det skal gøres til en vane at tjekke www.baptist.dk, især da dette er en fremtidig større satsning for BaptistKirken.”
Læserundersøgelsen er lavet af Anna Sofie Nygaard Gjerrild og Casey Tuminello fra Kristuskirken/Regen for BaptistKirken.