Tidligere formand bortført

03/11/2021

Baptistkirken i Burundis (UEBB) tidligere formand Joseph Sinzubwenge blev 12. oktober bortført af ukendte gerningsmænd og har siden været forsvundet. Pastor Joseph er præst i en stor menighed, Kijumbura, der ligger i det nordøstlige Burundi tæt på både Rwanda og Tanzania. Han er tidligere formand for UEBB og meget aktiv og velset i lokalområdet. To mænd, der var sammen med ham umiddelbart inden hans forsvinden, er blevet anholdt, men de har desværre ikke kunne hjælpe efterforskningen. UEBB er i dialog med myndighederne og har en advokat på opgaven. Der arbejdes ud fra flere teorier om hvem der står bag, men altså indtil videre uden resultat.
UEBBs ledelse besøgte denne søndag Pastor Josephs familie og menighed for at vise deres omsorg og bede for Joseph og familien og hilser os med Salme 23, vers 4-6: ”Selv om jeg går i mørkets dal, frygter jeg intet ondt, for du er hos mig, din stok og din stav er min trøst. Du dækker bord for mig for øjnene af mine fjender. Du salver mit hoved med olie, mit bæger er fyldt til overflod. Godhed og troskab følger mig, så længe jeg lever, og jeg skal bo i Herrens hus alle mine dage.” Amen.
Samtidig beder de os også huske Pastor Joseph, hans familie og menighed i jeres forbøn.