40-års præstejubilæum

03/11/2021

”Søndag den 31.10.21 var Korskirken i Herlev fyldt og stemningen blev fra gudstjenestens begyndelse sat af Vokalkoret under ledelse af Rune Funch. Denne søndag var noget helt særligt, idet vi – udover gudstjenestefejringen – også skulle markere, at menighedens præst Ole Lundegaard har haft 40 års ansættelse i BaptistKirkens regi.
Ole prædikede om tilgivelse og drog flere situationer frem både fra det gamle og det nye testamente om, at Gud hele tiden har villet, at vi skal tilgive hinanden. Inden børnene skulle til Børnekapow, viste Ole blade i forskellige farver fra sin bøgehæk: ”Vi er forskellige, men brugbare på hver vores måde.”
Under gudstjenesten overrakte menighedsrådsformand Ann-Britt Klarholt Ole et boggavekort og der var en videohilsen fra BaptistKirkens generalsekretær Torben Andersen, der efterfulgtes af en buket blomster.
Efter gudstjenestefejringen var der kirkekaffe. Mange havde bidraget til et flot kagebord og der blev vist videohilsener fra både præstekolleger og menighedsmedlemmer. Desuden fik Ole overrakt et gavekort, som var indsamlet af flere af menighedens medlemmer som en taknemmelighedsgave til ham,” fortæller Kirsten Bøgsted.