Container til Burundi

03/11/2021

Genbrug til Syd, der administrerer midler til containerforsendelser, har bevilliget Baptistkirken i Danmark en container til Burundi. Containeren forventes afsendt i januar og kommer til at indeholde materiel og materialer til et kombineret vand- og sundhedsprojekt i landsbyen Nyantore. Der er bygget et sundhedscenter på den lokale baptistkirkes grund, men centeret mangler udstyr og vand. Containeren afsendes fra renoveringsværkstedet ’Genbrug og Donation’, der ligger i Ballerup. Vi kan medsende sundhedsrelevant udstyr, hvilket betyder, at der nu er mulighed for at sende tøj til nyfødte. Der er mange (strikkegrupper mv), der allerede har spurgt om mulighederne for afsendelse og den kommer altså nu, fra slutningen af november og i december er det muligt at aflevere babytøjet. Vi får dækket langt de fleste udgifter ifm. forsendelsen, men erfaringsmæssigt kommer der altid ekstra udgifter til toldhåndtering, lagerleje og uforudsete udgifter, typisk i størrelsesordenen 10.000 kr. En donation sammen med de strikkede ting vil derfor være meget velkommen.
Har du babytøj, du gerne vil have med i containeren, skal du skrive til morten@baptistkirken.dk og oplyse følgende: 1) Antal trøjer, bukser og evt. huer. 2) Emballering (Antal flyttekasser, klare plasticsække eller sportstasker). Dimensioner må gerne angives, så vi kan regne ud, hvor meget det fylder. Du vil herefter få besked om levering.
Alle, som har lyst til at støtte forsendelsen af sundheds- og vand-udstyr, kan indbetale et beløb på konto 3201 10042879 eller MobilePay 911 118 mrk. container.