Tidligere præst Vidmar Lynglund er død

19/01/2022

Vidmar Lerup Lynglund sov stille ind den 23. december 2021 på Dragsbæk Centret i Thisted, hvor han boede de senere år sammen med sin hustru Else Marie. Han efterlod sig hustru og to børn.
Han var født i Østhimmerland den 25. august 1925 og blev 96 år. Han blev døbt som ung i Vaarst og fik kaldet til præstetjeneste. Han uddannede sig i Tølløse og fik først tjeneste på Midtsjælland, var derefter sømandspræst med studier i USA inden tjeneste i Østervrå. Fra 1967 og indtil sin pensionisttid var han præst i Thisted (Thylands Baptistmenighed), hvor han og Else Marie blev boende og fulgte menigheden tæt, så længe helbredet gjorde det muligt. ”Æret være Vidmar Lynglunds minde iblandt os!” – udtaler generalsekretær Torben Andersen.