To nye baptistpræster

24/02/2021

Nu kommer der mere nyt blod ind i præstekollegiet i BaptistKirken.
1. april tiltræder Christian Sofussen i tjenesten som præst i Vaarst Baptistkirke i Østhimmerland. Her efterfølger han Raymond Jensen, der fratræder efter 16 års tjeneste og går på efterløn på søndag d. 28. februar.
Christian er uddannet fra Aarhus Universitet i 2015 og har arbejdet som kirketjener i folkekirken i den mellemliggende periode. Nu var han klar til en præstetjeneste i Baptistkirken, hvor han også er vokset op. Læs artiklen ”Fra kirketjener til baptistpræst” på baptist.dk.
I Sæsing, Kirken i Kulturcenter Vendsyssel, har man bekendtgjort, at menigheden har ansat Simon Jakobsen, som kommer fra en tjeneste som seniorpræst i Aalborg Citykirke.
Simon skal tiltræde 1. maj. Han kommer dog ikke til at flytte til hverken Tårs eller Sæsing, men bliver boende i Aalborg, hvor han bor med sin familie. Han er gift med Marie-Lee og sammen har de tre drenge. Simon har været ansat på Alterna i Mariager, inden han i 10 år var ansat i Citykirken. Sidste sommer gik han på forældreorlov, og nu er han så blevet ansat på 60 pct. i Sæsing og vil arbejde som coach ved siden af. Senere kommer der et interview med Simon i baptist.dk.