Nibe Baptistmenighed er lukket

24/02/2021

Ved årsskiftet lukkede Nibe Baptistmenighed og BaptistKirken er dermed en menighed mindre.
Hugo Møller Thomsen har været menighedens præst i mere end 33 år. Til slut var der 23 medlemmer, men kun otte, der mødtes et par gange om måneden i de private hjem.
Menighedsrådet sendte et brev til alle medlemmer og bekendtgjorde, at nu lukkede menigheden, og fortalte, hvilke muligheder, de havde fremover – at flytte deres medlemskab.
”Jeg har kun hørt fra én,” siger Hugo, men han selv og hustruen Aase flytter deres medlemskab til Karmelkirken.
Christen Skræp, et kendt ansigt fra BaptistKirkens møder, bor i Vindblæs ved Løgstør, og der er for langt for ham og hustruen Annelise til Aalborg, Østhimmerland eller Brovst. De er begyndt at komme i den lokale folkekirke. Men de bliver ikke medlemmer med det samme af teologiske årsager. Læs mere på baptist.dk.