Ung dansker i ny EBF lederuddannelse

22/03/2017

EBF, Europæisk Baptist Federation, har søsat et program, der skal uddanne ledere til fremtidens europæiske baptistkirker.
Fra torsdag til lørdag i sidste uge samledes 11 unge ledere fra 10 forskellige lande på tværs af EBF-familien for første gang. De næste tre år skal denne gruppe mødes i alt fem gange. Kasper Klarskov fra Sæsing er blandt disse 11 udvalgte.
”Et stærkt team af nuværende ledere fra EBF havde sat os i stævne i Wien, Østrig. Dagene stod bl.a. på undervisning med rektor Stuart Blythe fra IBTSC, det nye europæiske baptistseminarium i Amsterdam. Derudover blev der brugt meget tid på at lære de andre deltagere at kende. Desuden fik vi et indblik i det spændende flygtningearbejde, som foregår ud fra menigheden i Krummgasse i Wien. Forløbet hedder Transform og er i bund og grund et discipelskabsforløb,” fortæller Kasper.
De unge Transform-deltagere skal deltage i EBFs samlinger. EBFs årsmøde holdes i Armenien i september.