Bed for Ukraine

22/03/2017

Situationen er fortsat anspændt i Ukraine, selvom vi ikke hører meget til det i vores medier. Det har de evangeliske kristne i Ukraine besluttet at gøre noget ved. Derfor har de lavet et meget informativt nyhedsbrev, de kalder ”The Ukrainian Postman”, det ukrainske postbud.
Det fortæller om situationen tre år efter revolutionen og Ruslands annektering af Krim. Der er stadig krig i det østlige Ukraine. Rusland er aggressiv og mennesker er på flugt. Baptistkirken i Ukraine tæller 115.000 medlemmer i 2.284 kirker, heraf 130 på Krim og i det annekterede østlige Ukraine.
Kirkerne gør, hvad de kan, for at hjælpe de tusindvis af flygtninge uden hjem, job og mad. Over hele Ukraine har de kristne forenet sig i bøn, foreløbig i 1.000 dage. Og bøn gør underværker, så derfor beder de også om vores forbøn, foruden økonomisk støtte.
Læs selv Det Ukrainske Postbud, som er skrevet på engelsk.