Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

lille KATEKISMUS

Lommebog om det kristne evangelium. Teologisk Forum i Baptistkirken i Danmark. Forlaget Apophasis 2018. 44 sider.

“Guds rige er nær, omvend jer og tro på evangeliet!” Sådan prædikede Jesus ifølge Ny Testamente. Evangelium betyder “godt nyt”. Men hvad er “Guds rige” for noget, og hvorfor er budskabet om det godt nyt? Og hvem er egentlig Jesus?

De spørgsmål hører til kernen i kristendommen. I fem små kapitler giver denne lille lommebog et bud på, hvad evangeliet om gudsriget betyder, og hvad Jesus har gjort med sin død og opstandelse. Bogen giver også et bud på, hvad tro, håb og kærlighed er for noget samt hvad kirken, det kristne fællesskab, er for en størrelse.

Hvert kapitel afsluttes med en håndfuld spørgsmål, og bogen er således velegnet til studiekredse og trosoplæring (“katekese”).

46 sider. 20 kr. Kan bestilles ved henvendelse på info@baptistkirken.dk eller 3259 0708.