Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 31. august 2022

Om BASIS og forbøn for menighederne.

Kære menigheder

Skal du med på BASIS?

Du kan lige nå at tilmelde dig den teologiske grunduddannelse BASIS. Vi begynder lørdag d. 24. september i Aarhus og mødes i alt seks gange frem til sommerferien næste år.
BASIS er et samarbejde mellem Baptistkirken i Danmark og Immanuelskirken i Aarhus som en mulighed for at lære mere om teologi, Bibelen, gudstjeneste og forkyndelse.
Uddannelsen er særligt målrettet menigheder, der ikke har en fast præst ansat, men alle der har lyst til at fordybe sig i teologiens forunderlige verden er velkomne.
Alt undervisning og læsning er på dansk og der kræves ingen særlige forkundskaber for at være med.
Kontakt præst Lasse Åbom på mail: lasseabom@gmail.com hvis du vil høre mere eller melde dig til.

Bøn for menighederne i 2022

Vi har nu i et halvt år sat fokus i det ugentlige nyhedsbrev på en eller to af vores menigheder samt nogle uger en landsorganisation eller vores internationale baptistfællesskab. Vi har læst om, hvordan det går i menighederne og delt to-tre takkeemner og to-tre bedeemner for hver menighed. Hvilken berigelse og indsigt det giver.

Nu er turen kommet til resten af menighederne, som kan finde sig selv på nedenstående liste. Vi prøver at minde jer om det en-to uger før, I har deadline, men noter det gerne i kalenderen allerede nu. Indlægget skal sendes til info@baptistkirken.dk senest mandagen før, det skal bringes i nyhedsbrevet.

Kirken i Kulturcenter Vendsyssel, Sæsing                      7. september
Bethany International Church (BIC), Svendborg            7. september
Sæby Baptistkirke                                                         14. september
Nordjylland Chin Church, (NCC), Sæby                       14. september
Matu Baptist Church (MBC), Svendborg                      21. september
European Baptist Federation (EBF)                             21. september
Saltum og Ingstrup                                                       28. september
Rebild Efterskole                                                          28. september
Thisted                                                                           5. oktober
Danske Baptister for Sundhed og Udvikling                  5. oktober
Tølløse                                                                         12. oktober
Baptisternes Skoler i Tølløse                                       12. oktober
Østhimmerlands Baptistmenighed, Vårst                     26. oktober
Slagelse                                                                        26. oktober
Sydøstjyllandskredsen, under Aarhus menighed            2. november
Viborg                                                                              2. november
Vrå                                                                                   9. november
Frikirken Sæby                                                                9. november
Østervrå                                                                        16. november
Emmanuel Chin Church, Frederikshavn                       16. november
Bethelkirken, Aalborg                                                    23. november
Iglesia Bautista de Hable Hispana, København            23. november
Karmelkirken, Aalborg                                                   30. november
Koinonia, Aalborg                                                            7. december
Aarhus                                                                            14. december

Husk også at læse dagens nyhedsbrev – det er langt!

Mange hilsner
Gitte Elleby