Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 7. juni 2023

Dagsorden og bilag til LK1, navne til LK, brev om forbedere til stævnet samt reminder om bestilling af dåbskort.

Kære menigheder

Dagsorden til Landskonference 1

Hermed udsendes dagsorden til Landskonference 1, der holdes på sommerstævnet på Lindenborg mandag d. 17. juli. Årsregnskabet og budget for 2024 udsendes også. Dokumenterne findes også her.

Til Landskonferencen kan hver menighed sende tre repræsentanter med stemmeret og hver landsorganisation to repræsentanter. Alle er velkomne til at deltage i Landskonferencen, der foregår i den store hal.

Navne til Landskonferencen

Navne på stemmeberettigede til Landskonference 1 (to fra hver organisation og tre fra hver menighed) skal sendes til Sekretariatet på info@baptistkirken.dk senest 2. juli.

Til minde- og nadvergudstjenesten, der starter Landskonferencen, vil vi mindes de døde og glæde os over nye medlemmer siden sidste LK1 d. 18. juli 2022.

Navne på døde og nye medlemmer bedes derfor sendt til info@baptistkirken.dk senest 2. juli. Af nye medlemmer skal medtages nydøbte og tilflyttede fra andre kirkesamfund. Baptister tilflyttet fra andre menigheder eller genoptagede medtages ikke. Navne, der kommer til efter 2. juli indsendes så hurtigt som muligt, og jeg vil forsøge at nå at få dem med.

Forbedere til sommerstævnet

Læs vedhæftede brev fra Henrik Dam, der koordinerer forbedere på stævnet og kontakt de relevante personer i din menighed.

Bestilling af dåbskort

Husk at fristen for at bestille årets dåbskort, der bliver uddelt på sommerstævnet, er den 11. juni til info@baptistkirken.dk. Jeg har kun hørt fra få menigheder, så de fleste får altså have samme antal kort som sidste år. Er der en enkelt, der har glemt at sende besked, så husk at skrive om dåbskortene (A5) skal være med eller uden tekst og om I også skal have blomsterkort (A6).

Læs også dagens nyhedsbrev.

Mange hilsner
Gitte Elleby