Vellykket lederkonference

26/04/2017

”Baptister trækker på forskellige traditioner. En har sagt, at når baptister gerne vil fremstå radikale, hævder de at have rødder hos døberne, men når de gerne vil fremstå respektable, hævder de at have rødder i calvinismen.”
Det var en af Stuart Murrays udtalelser i hans undervisning på BaptistKirkens lederkonference med temaet ’Værdier, vi vil bygge på’. Johannes Aakjær Steenbuch har interviewet Stuart, læs interviewetwww.anabaptist.dk. Han har også skrevet en artikel om, hvordan vores historie påvirker danske baptisters holdninger i dag. Den artikel ligger på hjemmesiden www.baptist.dk.
Brandbjerg Højskole viste sig at være en fin ramme for lederkonferencen. I alt deltog faktisk 128, 126 baptister – de fleste begge dage – plus vores to undervisere Stuart Murray fra England og Ulla Kristensen fra Silkeborg Oasekirke. Desuden underviste Henrik Holmgaard fra Bethelkirken i Aalborg om at være et forsonet fællesskab, en af de anabaptistiske værdier.